دستگاه پرکن بطری

دستگاه پرکن بطری

دستگاه پرکن بطری یکی از دستگاه های مهم در دسته بندی دستگاه پرکن مایعات در صنعت بسته بندی است .همه ما در طول روز با مواد غذایی سرو کار داریم که به اشکال مختلفی در دسترس ما هستند. امروزه بخش قابل توجهی از مواد غذایی در فروشگاه ها را بطری های نوشیدنی تشکیل می دهد.

این نوشیدنی ها به وسیله دستگاه های پرکن بطری پر شده و به دست مصرف کننده می رسد.اما فارق از بحث پر شدن این بطری ها با مواد متفاوت مهم این است که مکانیزم این دستگاه ها به چه شکل است؟ این بطری ها چه مسیری را طی می کنند تا به دست ما برسند ؟در ادامه به موضوع کاربردی در مورد این دستگاه ها و انواع این دستگاه ها می پردازیم.

بطری و انواع آن

بطری به ظروف های بلند قامت و به اصطلاح درازی گفته می شود که گردن انها ازبدنه شان باریک تر است . بطری هامعمولا از همه نوعجنسی در بازار پیدا می وشند و به صورت شیشه ای ، پلاستیکی، سفالی،گلی و یا حتی به صورت سنگی نیز تولید و عرضه می شوند.

بطری ها به صورت عام معمولا برای نگهداری مایعات استفاده می شود و بیشتر برای نگهداری مایعات خوراکی ، اما برای حفظت و بسته بندی انواع مایعات شوینده یا شامپو و پا کننده های قوی نیز می توان از بطری استفاده کرد.

بطری هابه طور کلیدر اکثر مصارف غذایی ، دارویی، شیمیایی و بهداشتی کاربرد دارند و شما اگر به کمد یا یخچال خود نگاهی بیندازید می توانید یکی از این بطری ها را مشاهده کنید . تولید کنندگان بطری معمولا برای محافظت از مایع داخل بطری روی دهانه بطری را با یک چوب پنیه و یا سرپوش می پوشانند.

بهتر است در زمان استفاده از مایع داخل بطری و پس از اتمام ان بطری شیشه یا پلاستیکی را در زباله های بازیافتی بریزید تا بتوان به راحتی ان را جمع اوری و دسته بندی کرد.با این کار به بازیافت سریع تر این نوع مواد کمک شایانی خواهد شد.

بطری های شیشه‌ای یا پلاستیکی خیلی بهداشتی تر از بطری های گلی و سفالی هستند در این نوع بطری ها درپوش محکمی به دلیل بدنه محکم ان روی دهانه بطری قرار می گیرد و مانع از بروز الودگی به درون بطری می شود همچنین بطری های پلاستیکی و شیشه ای از مواد مقاومی ساخته شده اند که در برابر نور خورشید و فشار قادرند مقاومت نشان دهند و فعل و انفعالاتی نیز با توجه به مواد داخل بطری در بطری های شیشه ای و پلاستیکی رخ نخواهد داد.

بطری های شیشه ای و پلاستیکی به علت حمل و نقل اسان به سرعت در بین افراد جایی گرفت و در بسیاری موارد مورد استفاده قرار گرفت.

نکته : در اصطلاح عامیانه بطری شیشه ای را شیشه هم می نامند ،برای نمونه شیشه نوشابه و شیشه شیر را نیز شیشه می گویند. کلمه بطری از زبان اروپایی لاتین به ایران وارد شده است و از ریشه کلمه buttis به معنای بشکه است.در اصلاح فارسی به این واژه جامک گفته می شود. 

انواع بطری

  • بطری های شیشه ای
  • بطری های پلاستیکی
  • بطری های سنگی
  • بطری های گلی
  • بطری های فلزی
  • بطری های سبدی
  • بطری های سرحلقه‌ای
  • بطری های کاد

کاربرد دستگاه پرکن بطری

دستگاه پرکن بطری یکی از انواع دستگاه ها برای پرکردن مایعات است البته این مایعات تنها نوشابه یا اب نیست بلکه می توان به وسیله این دستگاه ها می توان گالن ها و بطری های بزرگ را پر کرد یا در صنعت دارو سازی می توان از این دستگاه ها استفاده کرد همچنین می‌توان برای پر کردن عرقیجات گیاهی نیز از این دستگاه ها بهره گرفت.

دستگاه پرکن بطری

پرکن مایعات غلیظ

برای پر کردن بطری های حاوی انواع مایعات نمی توان از نیروی انسانی بهره گرفت زیرا نیروی انسانی هم سرعت کار را پایین خواهد اورد هم ممکن است مواد مایع هدر رفت زیادی داشته باشد. همچنین ممکن است در موقع کار مواد مایع الوده شود توسط دست انسان .از این رو استفاده از نیروی انسانی در صنعت پر کردن بطری مایعات کاری درست نیست.

برای همین امروزه برای پر کردن بطری های حاوی مایعات در تولید و تعداد انبوه از دستگاه های پرکن بطری استفاده می شود. دقت دستگاه پرکن مایعات دستی به میزان بالایی در کیفیت کار تاثیر گذار است و سرعت پر کردن بطری ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد. این نوع دستگاه ها از نظر عملکرد به دو صورت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک دسته بندی می شوند.

قسمت های مختلف دستگاه پرکن بطری

دستگاه پرکن بطری و مایعات شامل بخش ها و قسمت های متفاوتی است که این بخش ها شامل:

  • این دستگاه شامل سیستم مرتب کننده بطری ها و نظم دهنده بطری هاست.
  • این دستگاه شامل سیستم پر کننده بطری ها به صورت دقیق می باشد.
  • این دستگاه شامل سیستم نوار نقاله زنجیری است.
  • این دستگاه شامل سیستم جمع آوری بطری هاست.
  • این دستگاه شامل سیستم توزیع بطری ها ست.
  • این دستگاه شامل سیستم پر کننده حلزونی است.

پرکن مایعات اتوماتیک

در ادامه قصد داریم مکانیسم این دستگاه را برای شما عزیزان شرح دهیم.در ابتدا دستگاه به مرتب سازی بطری ها می پردازد . درادامه این مرتب سازی باعث انتقال بطری را به مخزن پرکن می شود.این انتقال به وسیله نقاله زنجیری انجام می شود . در ادامه دستگاه بطری را تشخیص می دهد و در این قسمت فعالیت خود را آغاز می کند و بطری ها را با مایعات مختلف پر می کند .

در این دستگاه بطری ها درست زیر قسمت پر کنقرار می گیرند و این امر باعث می شود که هیچ مایعی از بطری خارج نشود و هدر رفت مایعات صورت نگیرد. پر کردن بطری ها تا جایی ادامه خواهد داشت که مابع از بطری سرازیر نشود و مقدار معینی از بطری پر شود .در نهایت زمانی که بطری ها پر می شوند با استفاده از نوار نقاله به قسمت جمع اوری انتقال پیدا می کنند.

دستگاه پرکن بطری

خرید دستگاه پرکن بطری

دستگاه های پرکن بطری در برخی موارد از قسمت ها و بخش های بی کیفیتی ساخته می شوند که بعد از گذشت مدت کوتاهی کار در خط تولید این دستگاه ها از کار افتاده و اسقاطی می شوند .

اگر شما یک تولید کننده هستید و نیاز به خرید یک دستگاه پرکن بطری دارید بهتر است یک دستگاه با کیفیت و با قطعات اصلی تهیه کنید که دستگاه بتواند در مدت زمان بالایی تولید و کیفیت خوبی را به شما ارائه کند. دستگاه پر کن بطری اغلب در کارخانه های تهیه نوشیدنی ها ، ابیموه ها، لبنیات و یا قسمت های عرقیات استفاده می شود .

شما نیزمی توانید با مشاوره رایگان در خصوص کیفیت دستگاه ها و اطلاع از قیمت روز این نوع دستگاه با ما در تماس باشید.

سخن آخر

امروزه کارخانه های تولیدی که تولید انبوه مایعات را انجام می دهند در کسب خردیاری به روز ترین دستگاه ها هستند و خرید این نوع دستگاه ها هم کیفیت کار را افزایش میدهد هم در طول سالیان متوالی مشکلی برای خط تولید پیش نمی اید و خط تولید متوقف نخواهد شد .

اگر شما نیز به فکر تولید در سطح انبوه هستید بهتر است با خریداری یک دستگاه سالم و با یک هزینه مناسب از اکروماشین یک دستگاه با ارزش مادی و معنویی بالا تهیه کیند تا د رنهایت با چالش های خرابی دستگاه های بی کیفیت روبه رو نشوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *