دستگاه پرکن آب معدنی

دستگاه پرکن آب معدنی

دستگاه پرکن آب معدنی : سال هاست که تولید آب معدنی در کشور رونق گرفته است و بسیاری به تولید این محصول پرداخته اند . آب معدنی به ۲ صورت بزرگ و کوچک امروزه به دست مشتری ها می رسد و این آب معمولا از آب چشمه ها به صورت طبیعی پر می شوند .البته باید توجه داشته باشید که املاح و مقدار کمی نمک در این نوع آب های معدنی نیز موجود است.

اَکرو مایشن یکی از تولید کنندگان انواع دستگاه پر کن مایعات است که یکی از تولیدات این کارخانه دستگاه پر کن آب معدنی است.

مشخصات فنی دستگاه پرکن آب معدنی

  • قابلیت شست و شوی مخزن آب معدنی
  • قابلیت تنظیم ۲ نازل پرکن که می تواند در ۱ ساعت ۲۵۰ گالن را پر کند.
  • قابلیت بستن درب بطری ها و درب کوب
  • دارای دو نوع دستی و اتوماتیک
  • قابلیت نصب تونل لیبل شیرینگ

(مشاهده ویدئو نحوه کار دستگاه)

ویژگی دستگاه پرکن آب معدنی

  • دستگاه پرکن گالن ۲۰ لیتری آب معدنی در دو مدل دستی و اتوماتیک دارای ۲ ،۳و۷ نازل می باشد که هر نازل می تواند در ساعت حدود ۱۵۰ گالن را پر کند.
  • قرار دادن گالن ها روی خط تولید باید توسط اپراتور ها انجام شود .
  • شست و شو و تمیز کردن گالن ها با توجه به پنل های تآبلو برق کنترل می شوند و از طریق ۳ نازل عملیات شست و شو انجام می شود.
  • دستگاه پس از شستشوى ، گالن ها را با چرخش ۹۸۲درجه روى نوار نقاله قرار مى دهد.و نقاله ها با چرخش به سمت سینی های پر کن می روند .

قیمت دستگاه پرکن آب معدنی

اگر شما نیز قصد خرید دستگاه پرکن آب معدنی را دارید می توانید با مشاورین ما در خصوص قیمت های تمام شده این دستگاه صحبت کنید. امروزه با توجه به نوسانات بازاز به خصوص در صنعت قطعه سازی قیمت های روز دستگاه ها متفاوت است البته عواملی نیز در تعیین قیمت تاثیر گذار خواهد بود . عواملی همچون تعداد نازل ها و مدل های این دستگاه که ایا دستی است یا اتوماتیک. همچنین ابعاد و جنس این دستگاه نیز می تواند در هزنیه تمام شده آن تاثیر گذار باشد.

آب معدنی

آب معدنی آبی است که فارق از اب معمولی که درون شیر اب خانگی وجود دارد، نسبت به آب معمولی از نظر میزان مواد معدنی، نوع مواد معدنی و گاز و درجه حرارت با اب مصرفی متفاوت باشد.

چشمه آب معدنی در دامنه کوه‌های سبلان، ایران

آب‌های معدنی را یا از چشمه‌های طبیعی یا چشمه‌هایی که مصنوعی استخراج می کنند.این اب ها در ظروف مخصوصی ریخته می شوند تا به دست مصرف کننده برسند.آب های معدنی که از چشمه گرفته می شوند معمولا دارای نمک‌هایی هستند که در موقع عبور آب از سطح زمین در آن حل شده باشد میزان نمک در اب معدنی بیشتر است.

ترکیبات آب معدنی

آب معدنی ترکیباتی مانند: نمک‌های ید و ترکیبات آرسنیک و ترکیبات گوگرددار و مواد رادیواکتیو دارد . اب معدنی به دلیل تفاوت ترکیبات در نقاط مختلف زمین  با یکدیگر تفاوت دارند.

طبقه‌بندی آب‌های معدنی

آب‌های معدنی با توجه به ترکیباتشان دسته بندی و طبقه بندی می شوند:

آب معدنی اسیدی: این آب‌ها باید در ترکیبات خود به میزان یک لیتر، یک گرم انیدرید کربنیک طبیعی آزاد محلول داشته باشد.

آب معدنی سولفات سدیم‌دار: این آب‌ها در ترکیبات خود دارای سولفات سدیم و همچنین کلرور سدیم و بی‌کربنات سدیم هستند.

آب چشمه‌های تلخ: این آب‌ها در ترکیبات خود دارای سولفات منیزیم هستند و مهم‌ترین ماده شیمیایی که در آب این چشمه‌ها موجود است و موجب تلخی مزه آن می شود وجود سولفات منیزیم است ، در این نوع ابها معمولا سولفات سدیم و کلرور سدیم نیز وجود دارد.

چشمه‌های کلرور سدیم: این آب‌ها در ترکیبات خود دارای یک گرم املاح در لیتر هستند و بیشتر این املاح نیز کلرور سدیم است.

آب آهن‌دار: آب‌هایی که در یک لیتر آب آن‌ها بیش از ده میلی گرم آهن به حالت محلول موجود باشد، از آنجایی که آب‌های آهنی زود تجزیه و آهن آن‌ها ته‌نشین می‌شود، معمولاً در همان سرچشمه آن را می‌آشامند.

آب گوگردی: این آب‌ها در ترکیبات خود دارای هیدروژن سولفوره آزاد یا هیدروسولفور یا هر دوی این‌ها هستند (بوی هیدروژن سولفوره، شبیه بوی تخم مرغ گندیده است)

آب آهک‌دار: این آب‌ها در ترکیبات خود دارای نمک‌هایی هستند که قسمت زیادی از آن‌ها کربنات اسید کلسیم و کربنات اسید منیزیم و گچ و انیدرید کربنیک است.

چشمه‌های آرسنیک‌دار: این آب‌ها در ترکیبات خود دارای جزئی آرسنیک هستند که به علت کمی مقدار اثر کشندگی ندارد.

آب‌های یددار

درمان با آب معدنی

همواره از گذشته تا به حال همه انسان ها به این امر معتقدند که اب معدنی یا همان ابی که از چشمه گرفته می شود دارای خواص و فوایدی برای بدن انسان است . آب‌های معدنی روی بدن انسان دارای اثار و فواید مثبتی هستند که این اثرات در هنگام مصرف مستقیم از آب چشمه (یعنی اولین نقطه‌ای که آب معدنی ظاهر می‌شود) شدیدتر می‌باشد.

استفاده از آب‌های معدنی، تاریخی بسیار کهن دارد ولی استفادهٔ علمی از آب‌ها پس از شناخت اثرات درمانی آن‌ها در قرن اخیر تحقق یافته‌است. 

آب‌های معدنی که در نقاط مختلف وجود دارد هر کدام به تنهایی دارای ترکیبات متفاوتی هستند و این ترکیبات بستگی به زمین ، اب و هوا و جو ان منطقه دارد. ترکیبات هر آب معدنی ویژه همان منطقه است.

در اب های معدنی موادی به نام انیدرید کربنیک محلول در آب اسیدی وجود دارد که این ماده موجب تسریع حرکت دودی‌شکل روده می‌گردد و مقدار عصاره‌هایی که در روده ریخته می‌شود را زیادتر می‌کند. مصرف این ماده می تواند به تولید اسید کلریدریکی در معده منجر شود و در نتیجه به هضم غذا و اشتها اوری برای افرادیکه مشکل اشتها دارند کمک می کند. آب‌های قلیایی نیز فعالیت معده را زیاد می‌کنند و اسید معده را از بین می‌برند و در معالجه درد مفاصل مؤثرند.

  • آب های معدنی که مزه تلخی دارند درمان مناسبی برای یبوست در افراد هستند این اب های تلخ اثرات خوبی نیز در برطرف کردن چاقی افراد دارند.همچننی مصرف و اشامیندن این نوع اب ها برای اشخاص ضعیف و کم خون و مسلول و نظیر این‌ها خوب نیست.
  • آب‌های آهن‌دار برای درمان کم خونی بسیار مفید می‌باشد.
  • آب‌های گوگردی در درمان روماتیسم و امراض جلدی و مسمومیتهای فلزی تجویز می‌شود.آشامیدن آب این چشمه‌های آرسنیک‌دار برای رفع کم خونی و ضعف ناشی از کمی غذا و غیره مفید است.
  • آب چشمه‌های یددار را اکثرا برای خوردن و نوشیدن استفاده می کنند نه برای استحمام . ید موجود در این نوع اب ها موجب تحریک و به کار گیری دستگاه گوارش و غدد گلو می شود که تحریک و ترشح را به همراه خواهد داشت .
  • آب‌های آهک ‌دار در درمان نارسایی کلیه و درمان ناراحتی اعصاب و درمان اگزمای پوست و غیره توصیه شده‌اند.افرادی که از مشکلات سوء هاضمه یا چاقی زیاد رنج می برند می توانند با استفاده و خوردن این نوع اب به برطرف شدن مشکلاتشان کمک کنند . همچنین این نوع اب برای درمان مشکلات تنفسی نیز توصیه می شود. بر اثر آشامیدن آب چشمه‌های کلرور سدیم بهتر می‌شوند.
  • آب‌های رادیو اکتیو  می توانند در ترمیم سلول و بافت های بدن کمک شایانی کنند همچنین موجب تحریک کارکرد و فعالیت در این اندام ها شوند و کلسیم سازی را اغاز کنند . همچنین نوشیدن این نوع اب معدنی موجب باز شدن رگ های خونی شده و مدّر باشد و آرام بخش و باکتری کش است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *