دستگاه پرکن دوغ

دستگاه پرکن دوغ و نکاتی که مهم است

دستگاه پرکن دوغ با بالاترین کیفیت تمام اتوماتیک و با قابلیت پرکردن دقیق و بسته بندی محصول همراه با ضمانت و خدمات پس از فروش در سراسر ایران.

دوغ یکی از نوشیدنی های مورد علاقه ما ایرانیان است که نه تنها در ایران بلکه در اکثر کشور های جهان این نوشیدنی سفید رنگ طرفداران بسیار دارد.دوغ های تولیدی به چند صورت بسته بندی می شوند لیوانی ، بطری ، برخی نیز نایلونی . دستگاه پر کن دوغ یکی از دستگاه های مکانیزه شده و بهداشتی است که می تواند این محصول باارزش را بدون کوچک ترین هدر رفتی بسته بندی و به دست مشتری برساند.

دستگاه پرکن دوغ            

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که مایعات چگونه بسته بندی و در ظروف مختلف جایی می گیرد . دستگاه پر کن مایعات انواع مایعات را می تواند بسته بندی کند . اما نوع مایعات نیز در بسته بندی محصول اهمیت دارد.

برای بسته بندی هر نوع مایعی باید یک نوع مکانیزم متفاوت را در نظر گرفت . هر نوع مایعی دستگاه مخصوص خود را دارد مثلا برای پرکردن ظروف دوغ باید از دستگاه پر کن دوغ استفاده شود. تا کیفیت نهایی قابل قبول باشد.

دستگاه پر کن مایعات برای دو نوع مایع کاربرد دارند یکی مایعات رقیق و دیگری مایعات غلیظ. درادامه به معرفی این دستگاه ها می پردازیم .

 

(مشاهده ویدئو دستگاه)

دستگاه پرکن مایعات غلیظ

دستگاه پر کن مایعات غلیظ مکانیزم خاص خود را برای پر کردن انواع مایعات غلیظ دارند به عنوان مثال برای پر کردن ظروف مربا ، عسل و… می توان از دستگاه پر کن مایعات غلیظ استفاده کرد.

 دستگاه پرکن مایعات رقیق

از این دستگاه برای پر کردن ظروف مواد مایع رقیق استفاده می شود . مایعاتی همچون آب ،نوشابه ، ابمیوه و…. را می توان به وسیله این دستگاه بسته بندی کرد بدون یک قطره هدر رفت محصول.

مشخصات دستگاه پرکن دوغ لیوانی

دستگاه پر کن دوغ لیوانی قادر است مواد داخل مخزن را با احتیاط به درون لیوان منتقل کرده و درب لیوان را با فویل پرس کند . این دستگاه به ۲ صورت روتاتوری و خطی در بازار به فروش می رسد که به ۲ صورت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک می توان این دستگاه را در خط تولید خود قرار دهید. در دستگاه های اتوماتیک دیگر نیازی به استفاده از افراد متخصص و حرفه ای نیست . و در این حالت استفاده از نیروی انسانی به حداقل ممکن می رسد.

 

دستگاه پرکن دوغ

مشخصات دستگاه پرکن دوغ بطری

دستگاه پر کن دوغ بطری با دوغ لیوانی مکانیزمی متفاوت دارد این نوع دستگاه به ۲ صورت خطی و ثقلی در بازار به فروش می رسد . در این نوع دستگاه اگر دوغ ها گازدار باشند با احتیاط مواد داخل مخزن داخل بطری ها تخلیه می شود و همچنین این دستگاه با قابلیت آب بند و چکه گیر اجازه هدر رفت حتی قطره ای از محصول را نمی دهد و در آخر اگر این محصول اتوماتیک باشد می تواند درب بطری ها را نیز ببندد و کار بسته بندی را به سهولت انجام دهد.

طرز کار دستگاه دوغ پرکن چگونه است؟

در دستگاه های ثقلی پر کن دوغ درون بطری یکی از ساده ترین و ارزان ترین نوع دستگاه ها است که می تواند میزان دوغ را با توجه به وزن و حجم درون بطری انتقال دهد . این نوع دستگاه با توجه به زمان می تواند میزان حجم انتقالی را محاسبه کند و در هر بطری میزان دقیقی از مایع را انتقال دهد. در این نوع دستگاه محفظه که دوغ درون آن قرار دارد دارای همزن های است که مایع غلیظ دوغ ته نشین نشود و دوغ با همان غلطت طبیعی خود در تمام بطری ها تخلیه شود.

دستگاه پرکن مایعات دستی

قیمت دستگاه دوغ پرکن

همان طور که می دانید برای استفاده از بهترین دستگاه ها با قابلیت های بالا باید هزینه صرف کرد و نسبت به کیفیت بهتر در هزینه خصاصت به خرج نداد. هزینه تمام شده این دستگاه ها می تواند بسته به تعداد نازل ها و ابعاد و حجم و جنس دستگاه ها ، کم و زیاد شود.

خرید آنلاین دستگاه پرکن دوغ

اکثر افراد برای خرید چنین دستگاه های معمولا علاقمند هستند به صورت حضوری اینکار را انجام دهند و خرید آنلاین خیلی مورد علاقه کسی نیست زیرا اعتمادی که باید بین مشتری و فروشنده ایجاد نشده است. اما شما می توانید با مشاوره رایگان از متخصصین حوزه صنعت نسبت به کیفیت و کارکرد بالای دستگاه ها مطلع شوید و با خیال راحت به صورت انلاین دستگاه را خریداری و در خط تولید خود قرار دهید.

دوغ

دوغ نوشیدنی لبنی است که از ترکیب آب و ماست تهیه می شود این نوشیدنی امروزه دارای طرفداران بسیاری است . دوغ در بطری های پلاستیکی در ارمنستان با حروف ارمنی و حروف سیریلیک «تان» نگارش شده است.

بهداشت و سلامتی

دوغ  یک منبع از مواد معدنی مانند: کلسیم، منیزیم، آب، پتاسیم و دارای ویتامین‌های D, و گروه Bاست. دوغ یک نوشیدنی با فواید بسیار زیاد است که از جمله فواید ان کاهش اضطراب و خفگی بدن می‌شود افرادی که از کم خوابی رنج می برند می توانند با نوشیدن دوغ قبل از خواب به تسریع خواب در طول شب کمک کنند.

مواد تشکیل دهنده

دوغ از ماست و اب تهیه شده است که برای تهیه ان از مشک یا دستگاه سانتریفوژ استفاده می شودکه با بهم زدن و مخلوط کردن این مواد دوغ تهیه می شود. ابتدا ماست و اب را داخل دستگاه یا مشک ریخته و با بهم زدن آن کره از ماست جدا شده و روی سطح می آید با جدا سازی کره از مخلوط ماست و اب ماده رقیقی به نام دوغ ظاهر می شود که بعد گذاشتن در محیط آزاد بعد از چند روز تبدیل به دوغ با گاز طبیعی می‌شود. دوغ را محلی‌ها عمدتاً با نعنا و پونه استفاده می‌کنند 

پیشینه

دوغ پیشینه قدیمی دارد که از گذشته تا به حال طرفداران بسیاری داشته است . برای تهیه این نوشیدنی از ماست پرچرب و آب رقیق شده استفاده می شود با مخلوط کردن آب و ماست و با استفاده از مشک، چربی آن جدا شده و باقی‌ مانده به‌ عنوان دوغ مصرف می‌شد.

امروزه با پیشرفت در روند تولید این محصول این محصول به عنوان نوشیدنی تخمیری شیری ساخته و تولید می شود که به دو صورت دوغ بدون گاز و دوغ گازدار تهیه می شود. دوغ انواع مختلفی دارد که عبارتند از : دوغ گازدار، دوغ حرارت دیده بدون گاز، دوغ حرارت دیده گازدار و دوغ کفیر. دوغ و ماست گلپایگان از معروفترین است. امروزه این محصول طبق استاندارد بین‌المللی به نام ایران ثبت شده است و یک میراث فرهنگی غذا بشمار می رود.

گونه‌ها

دوغ های که در بازارفروخته می شود مرغوب و با کیفیت هستند که این دوغ ها به روش زیر تهیه می شوند.

دوغ نوشیدنی است که از ماست تهیه می شود و برای تهیه یک دوغ شور به آن ادویه های مانند فلفل اضافه می شود . برای تهیه دوغ شیرین نیز می توان به آن ابلیمو یا گلاب اضافه کرد. این نوشیدنی در ایران و ترکیه طرفداران بسیاری دارد و در هند نیز از این نوشیدنی به نام لاسی استفاده می شود که در دو طعم شیرین و شور تهیه و مصرف می شود.

دوغ را می توان با استفاده از نعنا و پونه طعم دار کرد . همچنین دوغ های که در هند به نام دوغ لاسی تهیه می شود در ایالات متحده امریکا نیز طرفدارانی دارد. مردم آمریکا به این نوع نوشیدنی نوشیدنی ماست می گویند.

در دامداری‌های سنتی در مناطقی از شمال، غرب و عشایر هر چند روز یک بار ماست‌ها را داخل ظرف بزرگی که در مناطق مختلف فرق می‌کند می‌ریزند و با تکان دادن و مخلوط کردن اب کره حیوانی را از ان جدا کرده و دوغ تهیه می کنند. در مناطق شمالی مخصوصاً غرب مازندران بسیار پرطرفدار است. این ماده را درون کیسه های بزرگی می ریزند و آب ان را می گیرند و محصولی جامد به دست می اید که حمل ان اسان تر است . در این حال می توان از این مواد کشک نیز به دست اورد.

دوغ در شمال ایران در کوزه‌های بزرگ نگهداری و در مناطق دیگر در پوست بز تولید می شود . البته به تازگی محصولی تولید شده که به آن مشکه برقی نیز گفته می شود که محصولی مانند لباسشویی سطلی است.از کره به دست امده و جوشاندن مجدد ان روغن حیوانی تهیه می شود . که در آذربایجان به ساری یاغ یا همان روغن زرد معروف است و محصولی بسیار پر خاصیت است.

دوغ از مخلوط ماست و اب تهیه می شود و می توان با اضافه کردن سبزیجات و یا ادویه های ان را به دلخواه طعم دار کرد . این محصول را می توان با نگهداری در شرایط مخصوص و در اثر تخمیر طبیعی گاز دار کرد. دوغ های گاز دار بعد از فرآوری به آن گاز کربنیک افزوده می شود. دوغ حرارت دیده بدون گاز یک محصول است که برای افزایش قابلیت نگهداری و تولید گاز می توان به آن حرارت داد.

دوغ حرارت دیده گازدار در دستگاه پرکن دوغ نیز محصولی است که بعد از حرارت دادن برای ایجاد گاز باکتری‌های ترموفیل مورد استفاده در تولید ماست را به آن اضافه می کنند. دوغ حرارت دیدهٔ گازدار را در یخچال و یا مکانی در سایه دور از افتاب می توان نگهداری کرد .

ویژگی‌ها

دوغ یک نوشیدنی است که دارای فواید و خواص بالایی مانند تامین کلسیم بدن و تامین کننده ویتامین‌های ب۲ و ب۶ و ب۱۲ است. این محصول برای استحکام استخوان ها محصول پر طرفداری است. دوغ ها با وجود باکتری های مفیدی مانند: استرپتوکوکوس، ترموفیلوس و لاکتوباسیلوس بولگارس به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

ریشه‌شناسی

دوغ از معنای دوشیدن شیر است و خود دوغ نیز به معنای شیر است . در برخی از گویش ها در ایران به دوغ (دو) نیز گفته می شود .

ضرب‌المثل‌ها

اگر دوغی زنند در مَشک صد سال/ همان دوغ است و آن دوغ است و آن دوغ.

به‌قدر دوغت می‌زنند پنبه.

به‌قدر دوغش مَسکه می‌زنند.

دوغ در خانه ترش است.

دوغ و دوشاب یکی بودن.

کسی که از شیر سوخت؛ دوغ را پف کرده خورد!

کس نگوید که دوغِ من ترش است.

امان از دوغِ لیلی؛ ماستش کم بود آبش خیلی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *