دستگاه پرکن مایع ضد عفونی

دستگاه پرکن مایع ضد عفونی

دستگاه پرکن مایع ضد عفونی کننده یکی از دستگاه های پرکن مواد رقیق است که در صنعت پزشکی بیشترین کاربرد را دارد . مایعات ضد عفونی کننده با استفاده از دستگاه های پر کن مایعات رقیق به محفظه های مخصوص انتقال پیدا می کند و به دست مصرف کنندگان خواهد رسید.

در اغلب دستگاه های پر کن مایع ضد عفونی کننده از مکانیزم پرکن سیلندر پیستونی استفاده می شود زیرا این نوع مکانیزم نسبت به مکانیزم پرکن ثقلی و پرکن پمپی از دقت و عملکرد بالایی برخوردار است. یکی از دستگاه های پر کن مایعات در صنعت دارویی دستگاه پر کن مواد ضد عفونی کننده است که نیاز به دقت و عملکرد بالایی دارد.

 

آشنایی با انواع مایع ضدعفونی

شما می توانید با توجه به میزان و مقادیر بیان شده محلول های ضدعفونی کننده مناسب سطوح که موجب جلوگیری از گسترش ویروس کرونا ۲۰۱۹می شوند را انتخاب کنید . این محلول ها به همراه میزان غلظت بیان شده و بعد از گذشت ۱ دقیقه اثر گذاری خود را انجام می دهند .

ماده ضدعفونی کننده غلظت
۷۰ درصد
ایزوپروپیل الکل ۷۰ درصد
سدیم هیپوکلریت (وایتکس) ۰/۱ تا ۰/۵ درصد
گلوتارالدهید ۲ درصد
فرمالدهید ۰/۷ تا ۱ درصد
هیدروژن پراکسید (آب اکسیژنه) ۰/۵درصد

 

نکته : باید توجه داشته باشید که طبق بررسی های انجام شده اتانول، ایزوپروپیل الکل و سدیم هیپوکلریت هر کدام از محلول های ضد عفونی کننده ای هستند که دارای اثر بخشی بالا و موجب از بین بردن ویروس کرونا در ۱ دقیقه می شوند.

روش تهیه محلول گندزدا از انواع وایتکس‌ها با درصدهای متفاوت: 

مخلوط وایتکس ۵.۲۵% و آب شهری

برای ساخت این محلول ابتدا باید یک مخزن بزرگ را انتخاب کنید بهتر است این مخزن یک ظرف درب دار و از جنس پلاستیک باشد. در این مخزن به میزان ۹ واحد آب شهری بریزید مقصود از ۹ واحد اندازه گیری است که می تواند لیوان یا بطری باشد .

بعد از ریختن ۹ واحد اب با همان ظرفی که آب را ریخته ایدیک واحد وایتکس ۵.۲۵ درصد خالص و تازه که با ماده شیمیایی دیگری مخلوط نشده باشد را به آب شهری اضافه کنید.

نکته:دقت داشته باشید که وایتکس را به آرامی داخل ظرف بریزید تا وایتکس بر روی دستان و صورت شما ریخته نشود.

بعد از ساخت این محلول آن را درون یک بطری پلاستیکی درب دار بریزید و درب آن را ببندید این محلول را به مدت ۲۴ ساعت درون محلی گرم و خشک نگهداری کنید و بعد از گذشت این زمان می توانید آن را به ظروف کوچک تر انتقال داده و مصرف کنید.

مخلوط وایتکس ۶.۱۵% و آب شهری

در این محلول شما باید از ۱۰.۵ واحد آب شهری استفاده کنید .۱۰.۵ واحد به آن معنا است که از ۱۰ واحد و نصف واحد آب شهری استفاده کرده و ۱ واحد وایتکس ۶.۱۵ درصد خالص بریزید. بعد از ساخت این محلول آن را درون یک بطری پلاستیکی درب دار بریزید و درب آن را ببندید این محلول را به مدت ۲۴ ساعت استفاده نکنید و بعد از گذشت ۲۴ ساعت می توانید آن را مصرف کنید.

مخلوط وایتکس ۸.۲۵% و آب شهری

دستورالعمل فوق با تعداد ۱۴.۲۵ واحد در این محلول شما باید از۱۴.۲۵ واحد آب شهری استفاده کنید  ۱۴.۲۵ واحد به آن معنا است که از ۱۴ واحد و یک چهارم واحد آب شهری استفاده کرده و ۱ واحد وایتکس ۸.۲۵ درصد خالص بریزید. 

نکته:بهتر است بعد از تهیه این محصولات نکات ذیل را رعایت کنید:

آن را درون بطری های دربدار بریزید.

آن را از دسترس کودکان دور کنید.

روی ظرف محلول برچسب دور از دسترس کودکان نگهداری کنید، زده شود.

روی ظرف محلول برچسب از نوشیدن محلول داخل ظرف اکیدا خودداری کنید، زده شود.

از برخورد محلول با لباس، پارچه یا فرش خودداری کنید.

در صورت برخورد محلول با چشم‌ها یا دهان، محل برخورد را به مدت پنج دقیقه با آب شست‌وشو داده و بلافاصله به اورژانس مراجعه کنید.

مکانیزم متداول دستگاه پرکن مایع ضد عفونی

مکانیزم پرکن سیلندر پیستونی یکی از مکانیزم هایی با دقت بالا است که هزینه بالا تری نسبت به مکانیزم های دیگر دارد اما اغلب برای کاهش هزینه های جاری از مکانیزم ثقلی استفاده می شود که این نوع مکانیزم از هزینه کمتری برخوردار است .در روش ثقلی یک مخزن بر رروی دستگاه قرار دارد که مواد داخل مخزن قرار می یگرد و بطری ها و ظروف مخصوص زیر نازل ها قرار می گیرند و نازل ها با توجه به حجم و وزن مقدار معینی را داخل بطری می ریزند.

مشخصات فنی دستگاه پرکن مایع ضدعفونی کننده

  • ابعاد ماشین (L × W × H) 2200mm × ۲۰۰۰mm × ۲۲۰۰mm.
  • تعداد سری ها برای پر کردن بطری ۱۲ عدد.
  • قطرو ابعاد دستگاه: ø۴۰mm-100mm،۸۰mm-300mm.
  • قدرت عملکرد دستگاه ۵Kw است.
  • وزن دستگاه حدود ۹۸۰ کیلوگرماست.
  • ظرفیت تولید در ساعت ۲۵۰۰ بطری است.
  • مخزن است دستگاه دارای کنترل گر است .
  • تابوی برق دستگاه از جنس پلی استر است و مجهز به سیستم PLCاست.

نازل های این دستگاه به صورت آب بند و چکه گیر طراحی شده اند . یعنی زمان پر شدن بطری اول و برای پر شدن بطری دوم هیچ قطره ای از نازل ها چکه نمی کند و این موجب هدر نرفتن مواد موجود در مخزن است . مخزن های این دستگاه قادرند به صورت کامل تخلیه شوند و تمام بطری ها را پر کنند. در این نوع دستگاه نازل ها به پایین ترین نقطه ممکن و یا داخل بطری در صورت کف دار بودن مایع می روند و سپس بعد از پر کردن میزان دقیقی از بطری درب آن را پرس می کنند.

دستگاه پرکن مایع ضد عفونی

(مشاهده ویدئو دستگاه)

مزایای استفاده از دستگاه پرکن مایع ضد عفونی

  • سیستم های پرکن با مکانیزم سلیندری.
  • پر کردن مایعات با توجه به حجم و وزن بدون چکه و هدر رفت.
  • نازل ها تا زمانی که بطری به صورت دقیق زیر نازل ها قرار نگیرند مواد مخزن را انتقال نمی دهند.
  • سرعت و دقت بالا در انتقال و جلوگیری از کف کردن مایع ضد عفونی کننده.

قیمت دستگاه پرکن مایع ضد عفونی کننده

قیمت تمام شده دستگاه پرکن مایع ضد عفونی کننده با توجه به مکانیزم های استفاده شده درون دستگاه و نازل های این دستگاه متفاوت است . این دستگاه می تواند از ۱ تا ۱۰نازل داشته باشد و این تعداد بستگی به مشتری و خریداری دارد . اگر شما نیز به فکر ارتقاء خط تولید خود هستید می توانید با تماس با مشاورین ما از مشخصات و قیمت های تمام شده این دستگاه مطلع شوید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *